fbpx
French
برنامه مهاجرت استانی کانادا

برنامه مهاجرت استانی کانادا (اخذ اقامت با PNP)

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی (PNP)

برنامه های مهاجرت استانی (PNP) کانادا، مسیرهای متنوعی را برای مهاجرت به این کشور ارائه می دهند. این برنامه ها توسط استان ها و قلمروهای کانادا به منظور جذب مهاجرانی که می‌توانند به رشد اقتصادی و رفع نیازهای بازار کار آن منطقه کمک کنند، طراحی شده اند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق PNP

  • افزایش شانس دریافت اقامت دائم: به طور کلی، رقابت در برنامه های PNP نسبت به برنامه های فدرال مانند اکسپرس اینتری کمتر است.
  • تنوع برنامه ها: PNP طیف گسترده ای از برنامه ها را برای افراد با شرایط و سوابق مختلف ارائه می دهد.
  • نیاز به امتیاز CRS پایین تر: در بسیاری از برنامه های PNP، به امتیاز CRS کمتری نسبت به اکسپرس اینتری برای دریافت دعوتنامه ITA نیاز دارید.
  • فرآیند سریع تر: در برخی از برنامه های PNP، می توانید در مدت زمان کوتاه تری نسبت به برنامه های فدرال، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق PNP

  • مهارت، تحصیلات و تجربه کاری مرتبط با نیازهای بازار کار استان مورد نظر
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • توانایی مالی برای تامین هزینه زندگی خود و خانواده تان در کانادا
  • داشتن تمایل به اقامت در استان مورد نظر

چگونه برای برنامه مهاجرت استانی کانادا واجد شرایط شویم؟

برنامه مهاجرت استانی کانادا گزینه مناسبی برای افزایش امتیاز CRS و برای آن دسته از مهاجرانی است که واجد شرایط سایر برنامه های فدرال نیستند.

برنامه نامزد استانی (PNP)

این برنامه برای افرادی طراحی شده است که مهارت، تحصیلات و تجربه لازم برای کمک به نیروی کار کانادایی در استان یا منطقه تعیین شده را دارند. همچنین برای افرادی مناسب است که مایل به اخذ اقامت دائم کانادا هستند.

هر استان و منطقه ای در کانادا بر اساس برنامه های مهاجرتی معیارهای خاص خود را برای جذب انواع گروه ها دارد. این گروه ها شامل دانشجویان، کارگران ماهر، افراد کلاس تجاری و غیره هستند.

توجه: متقاضیان برنامه نامزد استانی (PNP) باید مایل به اقامت در خارج از استان کبک باشند. استان کبک معیارهای واجد شرایط بودن و سیستم مهاجرتی خود را دارد. برای اطلاعات بیشتر لطفا مراجعه کنید به: https://www.quebec.ca/en/immigration

نحوه درخواست برای برنامه نامزد استانی (PNP)

روند درخواست شما بر اساس برنامه استانی انتخابی شما است. شما می توانید از طریق فرآیند اکسپرس اینتری و غیر اکسپرس اینتری درخواست دهید.

یکی از رویه های مشترک در تمام برنامه های نامزدی استانی، معاینه پزشکی و همچنین گواهی چک پلیس است. این دو الزام برای همه برنامه های نامزد استانی اعمال می شود.

اکسپرس اینتری

از طریق فرآیند آنلاین استخر اکسپرس اینتری، باید شرایط واجد شرایط بودن استان یا منطقه را برآورده کنید. شما باید یک نمایه اکسپرس اینتری ارسال کنید تا نشان دهد که حداقل شرایط لازم برای اکسپرس اینتری را دارید. همه درخواست ها را می توان به صورت الکترونیکی ارسال کرد.

فرآیند ورود غیر اکسپرس اینتری

از طریق فرآیند آنلاین هر استان یا منطقه، ورودی غیر اکسپرس را برای نامزدی تحت برنامه استانی انتخاب کنید. شما باید حداقل شرایط لازم برای ورود غیر اکسپرس به برنامه نامزد استانی را داشته باشید. پس از نامزد شدن، می توانید برای اقامت دائم آنلاین درخواست دهید. ارائه گواهی معاینه پزشکی و چک پلیس توصیه می شود.

استان یا قلمرو خود را انتخاب کنید

توجه: هر استانی معیارها و رویه های خود را دارد، لطفاً هر کدام را که به بهترین وجه علاقه شما را برآورده می کند، به دقت بررسی کنید.

برنامه PNP به استان ها و مناطق اجازه می دهد تا متقاضیان اقامت دائم را که شرایط لازم را برای حمایت و انتخاب بر اساس نیاز و کمبود استان دارند، معرفی کنند تا از نظر اقتصادی در استان مستقر شوند.

برنامه نامزدهای استانی (PNP) توسط استان یا قلمرو مدیریت می شود و برای نیازها و کمبود نیروی کار یا سرمایه گذاری هر استان انتخاب می شود. PNP کانادا این استان را قادر می سازد تا مهاجران را بر اساس نیازهای فوری یا بلندمدت آنها نامزد و انتخاب کند. این نامزدی ممکن است به متقاضیان ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) بدهد که ممکن است شانس دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) را افزایش دهد

برخی از برنامه ها به یک پیشنهاد شغلی معتبر، تجربه کار کانادایی یا مدرک نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیازی به این موارد نداشته باشند.

برنامه های استانی منتخب کانادا

برنامه استانی بریتیش کلمبیا: یک برنامه مهاجرت اقتصادی و یکی از PNP های کانادا است. بریتیش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا، با رشته کوه ها و خط ساحلی اقیانوس آرام تعریف می شود.

برنامه نامزدی مناطق شمال غربی (NTNP): نیروی کار در مشاغل نیمه ماهر، کم مهارت و ماهر را از طریق جریان های مهاجرتی کارفرما محور هدف قرار می دهد.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو (OINP): برنامه مهاجرت اقتصادی استان است. انتاریو محبوب ترین مقصد کانادا برای ورود مهاجران است. دانشجویان بین المللی، کارگران خارجی و سایرین با مهارت ها، تحصیلات و تجربه مناسب می توانند برای نامزدی به OINP درخواست دهند. OINP دارای برنامه هایی است که به اکسپرس اینتری پیوند دارند.

برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور: یوفاندلند و لابرادور PNP از سال ۱۹۹۹ شروع به کار کرده است. این برنامه یکی از اولین PNP هایی بود که راه اندازی شد. این برنامه به دنبال جذب مهاجران بیشتر به استان برای رفع نیازهای اقتصادی و بازار کار است.

برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP): دارای برنامه هایی است که به اکسپرس اینتری مرتبط هستند. همچنین، برنامه‌هایی که نیازی به داشتن پروفایل اکسپرس اینتری معتبر ندارند.

برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک (nbpnp): متقاضیان واجد شرایطی را درنظر می گیرد که نیازهای خاص اقتصادی و بازار کار در استان را برآورده می کنند.

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد: یکی از برنامه های نامزد استانی یا PNP کانادا است. مهاجرت به پرنس ادوارد در کانادا که به نام PEI نیز شناخته می شود، به ویژه برای متقاضیان مهاجرتی جذاب است. اگرچه از نظر وسعت کوچکترین استان است، اما از نظر تاریخ، فرهنگ کانادا و زیبایی طبیعی یکی از بزرگترین استان ها است.

برنامه استانی نوا اسکوشیا: برای کمک به نیازهای اقتصادی و بازار کار از طریق مهاجرت به استان راه اندازی شد. استان نوا اسکوشیا در سواحل شرقی کانادا در اقیانوس اطلس واقع شده است.

برنامه مهاجرت استانی یوکان: مجموعه ای از مسیرهای مهاجرتی است که اتباع خارجی را قادر می سازد تا اقامت دائم کانادا را بگیرند.

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا: برای کمک به رشد اقتصاد استان از طریق مهاجرت، بر اساس نیازهای اقتصادی و بازار کار آنها راه اندازی شد. مانیتوبا اولین استانی بود که برنامه نامزدهای استانی (PNP) را در سال ۱۹۹۸ راه اندازی کرد.

برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP) گزینه های متنوعی را برای متقاضیان مهاجرت با شرایط مختلف ارائه می دهد. انتخاب برنامه مناسب به شرایط و اهداف شما بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر برنامه، می توانید به وب سایت رسمی استان یا قلمرو مورد نظر خود مراجعه کنید.

راحت ترین برنامه استانی کانادا

انتخاب راحت ترین برنامه استانی کانادا به شرایط و سابقه شما بستگی دارد. اما به طور کلی، برنامه های زیر جزو آسان ترین برنامه های استانی برای دریافت اقامت دائم کانادا محسوب می شوند:

۱. برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP):

  • این برنامه به دنبال جذب کارگران ماهر در مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان است.
  • نیازی به پیشنهاد شغلی از قبل ندارید.
  • امتیاز CRS لازم برای دریافت دعوتنامه ITA در این برنامه نسبتاً پایین است.
  • فرآیند درخواست نسبتاً ساده و سریع است.

۲. برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا (NSNP):

  • این برنامه با هدف جذب کارگران ماهر و کارآفرینان و فارغ التحصیلان بین المللی میباشد.
  • نیازی به پیشنهاد شغلی از قبل ندارید.
  • جریمه های کارفرمایی برای استخدام کارگران خارجی در این استان پایین است.
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا در مدت زمان کوتاه وجود دارد.

۳. برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP):

  • این برنامه به دنبال جذب کارگران ماهر، کارآفرینان و فارغ التحصیلان بین المللی است.
  • جریمه های کارفرمایی برای استخدام کارگران خارجی در این استان پایین است.
  • برنامه های مختلفی برای جذب مهاجران با شرایط مختلف ارائه می دهد.
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا در مدت زمان کوتاه وجود دارد.

نکات مهم:

  • هر استان شرایط و معیارهای خاص خود را برای پذیرش مهاجران دارد.
  • قبل از اقدام برای هر برنامه، حتماً شرایط و معیارهای آن را به دقت بررسی کنید.
  • در صورت نیاز، از مشاوره وکیل مهاجرت برای انتخاب برنامه مناسب و تکمیل مراحل درخواست خود استفاده کنید.
  • علاوه بر برنامه های ذکر شده، برنامه های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای شما مناسب باشند.
ارتباط با ما