fbpx
French
زبان فرانسه اکسپرس اینتری

تاثیر زبان فرانسه در اکسپرس اینتری

بهترین روش افراد فرانسوی‌زبان برای مهاجرت به کانادا چیست؟

برنامه اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین برای مدیریت درخواست‌هایPR کانادا است. متقاضیان با ایجاد یک پروفایل در این سیستم، امتیازاتی را بر اساس عواملی مانند تحصیلات، تجربه کاری،سن،مهارت زبانی و داشتن پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنند. در برنامه اکسپرس انتری، مهارت زبان فرانسه می‌تواند به متقاضیان امتیاز اضافی بدهد. متقاضیانی که مدرک زبان فرانسه در سطح B1 در مهارت‌های گفتاری و شنیداری داشته باشند، ۵۰ امتیاز اضافی می توانند دریافت می‌کنند.

تاثیر زبان فرانسه در اکسپرس اینتری

در سال ۲۰۲۴، اداره مهاجرت کانادا هجدهمین انتخاب دسته‌بندی‌ محور (category-based) در سیستم اکسپرس انتری را برگزار کرد و از ۷۰۰۰ متقاضی فرانسه زبان دعوت به عمل آورد.

متقاضیان برای دعوت نیاز به حداقل امتیاز ۳۶۵ در سیستم جامع رتبه‌بندی  (CRS) داشتند که ۱۰۵ امتیاز کمتر از حداقل امتیاز لازم برای انتخاب قبلی ویژه فرانسه زبانان بود.

تاکنون این کمترین امتیاز در انتخاب اکسپرس انتری برای فرانسوی زبانان و بیشترین تعداد دعوتنامه در یک دور هدفمند از انتخاب‌ها است.

در واقع، با شروع انتخاب‌های اکسپرس اینتری، تسلط به زبان فرانسه (سطح NCLC 7) می تواند برای متقاضیان پروفایل‌های با حداقل امتیاز پایین، برگ برنده‌ای در سیستم جامع رتبه‌بندی یا CRS باشد.

دعوتنامه برای فرانسوی زبانان

در میان شش دسته‌بندی جدید، تسلط به زبان فرانسه تنها دسته‌ای است که در آن سابقه کاری به عنوان معیار اصلی در انتخاب‌های دسته‌بندی محور به حساب نمی‌آید.

اداره مهاجرت کانادا وظیفه دارد زبان فرانسه را در خارج از کبک ترویج کند. همچنین وزیر مهاجرت قصد دارد جوامع اقلیت فرانسوی زبان را غنی و تقویت کند و از طریق مهاجرت فرانسوی زبانان به خارج از کبک از رشد اقتصادی این جوامع حمایت کند.

همچنین متقاضیانی که در زمینه‌های زیر سابقه کاری دارند:

  • مشاغل حوزه بهداشت و درمان
  • مشاغل حوزه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات  (STEM)
  • مشاغلی مانند نجاری، لوله کشی
  • حوزه حمل و نقل
  • مشاغل حوزه کشاورزی و مواد غذایی،

علاوه براین دسته بندی جدید، زبان فرانسه می تواند بسیار در ۴ برنامه اکپرس اینتری تاثیرگذار باشد که شامل:

برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری برای چهار برنامه مهاجرتی استفاده می‌شود:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSW): این برنامه برای متقاضیانی است که دارای مهارت‌ها و تجربه کاری مورد نیاز کانادا هستند.

در برنامه اسکیل ورکر، مهارت زبان فرانسه می‌تواند به متقاضیان امتیاز اضافی بدهد. متقاضیانی که مدرک زبان فرانسه در سطح B2 در مهارت‌های شنیداری و گفتاری داشته باشند، ۲۵ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند.

  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FST): این برنامه برای متقاضیانی است که دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز کانادا هستند.

در برنامه اسکیل ترید، مهارت زبان فرانسه می‌تواند به متقاضیان امتیاز اضافی بدهد. متقاضیانی که مدرک زبان فرانسه در سطح B1 در مهارت‌های  شنیداری و گفتاری داشته باشند، ۵۰ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند.

  • کلاس تجربه کانادایی (CEC): این برنامه برای متقاضیانی است که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا در یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا دارند.

در برنامه تجربه کانادایی، مهارت زبان فرانسه می‌تواند به متقاضیان امتیاز اضافی بدهد. متقاضیانی که مدرک زبان فرانسه در سطح B2 در مهارت‌های شنیداری  و گفتاری داشته باشند، ۲۵ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند.

  • برنامه‌های نامزد استانی (PNP): این برنامه‌ها توسط استان‌ها و قلمروها برای جذب نیروی کار ماهر به کانادا ارائه می‌شوند. استان‌های کانادا نیز برنامه‌های مهاجرتی استانی مختلفی را ارائه می‌کنند که در آنها مهارت زبان فرانسه می‌تواند به متقاضیان امتیاز اضافی بدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما