fbpx
French

تهدید اتاوا به پیگیری قانونی به دلیل تاخیر در بررسی پرونده ها توسط وکلای مهاجرت کبک

گروهی از وکلای مهاجرت کانادا،  وزیر مهاجرت را  در نامه ای تهدید کردند که به دلیل تاخیر در بررسی پرونده‌های مهاجرت به خصوص در زمینه اسپانسرشیپ همسر،به دادگاه ببرند. در این نامه از مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال می‌خواهد تا ظرف دو هفته آینده طرحی مکتوب ارائه کند تا «تاخیرهای غیرمنطقی» برای اسپانسرشیپ  همسر را کاهش دهد و این کاهش در میانگین زمان رسیدگی در تمام استان‌های دیگر نیز اجرا شود. و در غیر اینصورت از اداره مهاجرت به دادگاه شکایت میکنند.

انجمن وکلای مهاجرت کبک (AQAADI) همچنین خواستار آن است که هشت درخواست فردی ظرف ۳۰ روز نهایی شود.

پرونده لوریان لاشاپل یکی از هشت موردی است که در نامه ذکر شده است. در سال ۲۰۲۲، او برای اسپانسرشیپ همسر اپلای کرده بود. اما نزدیک به دو سال بعد، او هنوز در زادگاهش گواتمالا زندگی می کند.

او همچنین می‌گوید که در پنج نوبت برای ویزای توریستی اقدام کرده که هر بار ویزای وی reject شده است. همچنین وی اضافه کرد: «ما می‌خواهیم با هم باشیم، فقط یک زندگی عادی داشته باشیم، اما نمی‌توانیم ببینیم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

برنامه الحاق خانواده کبک حدود ۱۰۰۰۰ متقاضی در سال است – سقفی که در سایر استان ها وجود ندارد.

در ماه مارس، میلر اعلام کرد که اتاوا سقف مهاجرت کبک را برای سرعت بخشیدن به این فرآیند دور خواهد زد و گفت که به بیش از ۲۰۰۰۰ نفر اقامت دائم اعطا می کند.

این داستان هزاران نفر است که برای رسیدن به خانواده خود اقدام کرده‌اند و همچنان بلاتکلیف هستند. از اول اکتبر ۲۰۲۳، تعداد افرادی که منتظر دریافت اقامت دائم و پیوستن به خانواده در کبک بودند بیش از ۳۸۰۰۰ نفر بود. به گفته وزارت مهاجرت کبک، تا اول فوریه، این تعداد به بیش از ۴۳۰۰۰ افزایش یافت. فعالان می‌گویند بیش از سه چهارم این خانواده‌ها که در انتظار پرونده الحاق خانوادگی هستند اضطراب و استرس را تجربه می‌کنند و شب و روز را بدون امید پشت سر می‌گذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما