fbpx
French
ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا – مراحل و شرایط درخواست ویزای دانشجویی

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی یکی از روش‌های اصلی و پرطرفدار برای ورود و نهایتا مهاجرت به کانادا است. کانادا یکی از مقاصد امن برای دانشجویان بین المللی و پلی برای دریافت مجوز کار و در نهایتا اقامت دائم است.

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر سال در حال افزایش است و بیش از ۸۰۰ هزار دانشجو از سراسر جهان در کانادا در حال تحصیل هستند. بسیاری از آنها می توانند پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند و با مجوز کار شروع به کار کنند و تجربه کانادایی کسب کنند.

گرفتن ویزای تحصیلی به عواملی مانند برنامه تحصیلی، مدرک تحصیلی، معدل کل، سابقه کار و همچنین شرایط فردی بستگی دارد و همیشه توسط افسر ویزا بررسی میشود. تنوع نژادی و فرهنگی یکی از اولویت های دولت کانادا است و هر ساله دانشجویان از کشورهای مختلفی مانند ایالات متحده، برزیل، ایران، هند، فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام به کانادا می آیند.

مزایای تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی عمدتا به دلایل زیر کانادا را برای محل تحصیل خود انتخاب میکنند:

  • سیستم آموزشی و کیفیت بالای آموزش مدارس، کالج و دانشگاه های کانادا
  • امکان اشتغال و فرصت کاری نیمه وقت در زمان تحصیل و تمام وقت پس از فارغ التحصیلی و امکان درخواست اقامت دائم پس از تکمیل دوره های آموزشی
  • تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ایمنی و امنیت جامعه
  • تنوع نژادی و فرهنگی و جذب دانشجویان و مهاجرهای خارجی
  • هزینه تحصیل و اقامت مناسبتر در مقایسه با انگلستان و آمریکا

انواع ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم و شرایط دریافت ویزای تحصیلی بسته به سطح و نوع دوره مورد نظر شما متفاوت است. شامل دو نوع ویزا میباشد و به ۳ مقطع تحصیلی تقسیم میشوند:

ویزای دانش آموزی (مدرسه)

برای متقاضیان زیر ۱۸ سال است که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند.

ویزای دانشجویی (کالج یا دانشگاه)

برای متقاضیان بالای ۱۸ سال است که قصد تحصیل در کالج‌ یا دانشگاه‌های کانادا را دارند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی دانشجویی با شرایط ویزای دانش آموزی کانادا متفاوت است و دانش‌آموزان نیاز به معرفی قیم دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشتن نامه پذیرش از موسسات آموزشی معتبر، ضروری است. در نامه پذیرش باید شهریه پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره ذکر شده باشد.

  • نامه پذیرش
  • تاییدیه جدید از استان یا ایالت مربوطه (Letter of Attestation ) یا PAL مبنی بر تامین مسکن مورد نظر 
  • داشتن وابستگی کافی در کشور مبدا برای بازگشت به ایران پس از تحصیل
  • ارائه انگیزه‌نامه قوی
  • نداشتن سوء‌پیشینه
  • تمکن مالی برای یک سال زندگی و تحصیل در کانادا
  • نداشتن گپ تحصیلی

هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی کانادا

هزینه های تحصیلی کانادا برای هر سال تحصیلی، متغیر می باشد. علاوه بر این، متقاضی باید بتواند هزینه های تحصیل، زندگی و بیمه درمانی خود را نیز تامین کند.

هزینه های تحصیل در کانادا بسته به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاه یا کالج انتخابی، متفاوت است. هزینه های زندگی در کانادا نیز بسته به شهر محل تحصیل و سبک زندگی فرد، متفاوت است. بیمه درمانی نیز برای دانشجویان بین المللی در کانادا اجباری است.

مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا

انتخاب مقطع و رشته تحصیلی: انتخاب رشته یکی از مهم ترین عوامل در درخواست ویزای تحصیلی شما است. شما باید رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. ما بر اساس تجربه کاری و سوابق تحصیلی شما میتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم تا شانس دریافت ویزا را افزایش دهیم.

پذیرش از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا: ما در آماده کردن مدارک لازم، ثبت نام و پرداخت، ارائه درخواست پذیرش و رفع نواقص احتمالی به شما کمک خواهیم کرد.شما برای درخواست ویزای تحصیلی نیاز به تاییدیه و نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر دارای مجوز لازم (DLI) ، خواهید داشت. 

  • اخذ تاییدیه جدید از استان یا ایالت مربوطه (Letter of Attestation )مبنی بر تامین مسکن مورد نظر . در واقع نامه‌ای است  که توسط دولت‌های استانی کانادا صادر می‌شود و جزئیات مربوط به ثبت‌نام هر متقاضی در دانشگاه‌های این کشور را مورد تایید قرار می دهد.

درخواست ویزای تحصیلی: با تکمیل فرمهای درخواست پرداخت هزینه های درخواست ، داشتن مدارک لازم و نامه پذیرش از دانشگاه، میتوانید درخواست مجوز تحصیلی خود را ارسال کنید. ما از ابتدا تا انتهای مراحل با راهنمایی های موثر در کنار شما خواهیم بود.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

سن قانونی تحصیل در کانادا ۱۸ سال است. متقاضیان زیر ۱۸ سال برای تحصیل در کانادا باید از یکی از والدین یا قیم خود اجازه قانونی داشته باشند.

برای متقاضیان زیر ۱۸ سال، یکی از والدین یا قیم باید به عنوان سرپرست قانونی معرفی شود. سرپرست قانونی باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را امضا کند و مدارک هویتی و مالی خود را ارائه دهد.

نوشتن استادی پلن (Study Plan)

نامه توضیحات شما برای آفیسر اداره مهاجرت Study Plan شماست که به مامور ویزا کمک می‌کند تا درک بهتری از شما و اهدافتان داشته باشد. در استادی پلن باید توضیح داده شود که:

  • دلیل تحصیل شما در کانادا چیست
  • چرا این رشته خاص را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد‌ه‌اید
  • مسیر پیشرفت شغلی و تحصیلی شما چه خواهد بود
  • پس از اتمام تحصیل و ترک کانادا چه برنامه ای دارید
  • چرا این رشته را در کشور خود نمی‌خوانید؛
  • عوامل برگشت شما به کشورتان چیست؟ وابستگی‌های شما به کشورتان چیست؟
  • مشخص کردن منابع مالی شما برای تامین شهریه و هزینه زندگی

علاوه بر ارائه استادی پلن، مشاور رسمی شما می‌تواند در نامه‌‌ای جداگانه به نام سابمیشن لتر بر اساس قوانین و مقررات مهاجرتی از شما دفاع کند.

مدت زمان بررسی درخواست ویزای تحصیلی کانادا

زمان اخذ ویزای تحصیلی بسته به شرایطی که هر متقاضی دارد متفاوت است و هیچ گاه نمی توان مدت مشخصی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا تعیین کرد. بستگی به تعداد درخواست های دریافتی دارد. پروسه زمانی می تواند ۱ تا ۲ هفته باشد. با این حال، برخی از متقاضیان تا ۱۶ هفته منتظر بررسی خواهد بود . شما می توانید مدت انتظار تقریبی پرونده مهاجرتی خود را در این لینک بررسی کنید.

دلایل ریجکتی و رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا

  • نداشتن مدرک زبان
  • عدم تطابق رشته تحصیلی در مقطع قبلی و فعلی
  • نقص پرونده و مدارک
  • وجود گپ تحصیلی بین مقطع قبلی و فعلی
  • عدم تمکن مالی جهت تامین هزینه‌های تحصیلی و زندگی
  • قانع کننده نبودن اهداف تحصیلی و عدم اطمینان آفیسر از برگشت دانشجو پس از اتمام تحصیل به کشور مبدا

شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

برای متقاضیانی که شرایط لازم را داشته باشند، شانس اخذ ویزا بالا است. با این حال، عوامل مختلفی مانند معدل تحصیلی، مدرک زبان، تمکن مالی و برنامه تحصیلی انتخابی می توانند بر شانس اخذ ویزا تاثیر بگذارند.

امکان کار همزمان با تحصیل در کانادا

تغییرات جدید از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ است. دانشجویان بین المللی که در کانادا هستند و دارای مجوز کار خارج از دانشگاه در مجوز تحصیلی خود هستند، توسط قانون ۲۰ ساعت در هفته محدود نمی شوند. اتباع خارجی که قبلاً درخواست مجوز تحصیلی را ارسال کرده اند نیز می توانند از این تغییر موقت به شرط تایید درخواستشان بهره مند شوند.

مشاوره جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا 

سازمان مهاجرتی سراج، با داشتن تیمی از متخصص و مجرب با مدیریت مشاور رسمی مهاجرتی کانادا، در زمینه ارائه مشاوره جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا، خدماتی متنوع و جامع را ارائه می دهد. این خدمات شامل ارزیابی شرایط متقاضی، مشاوره انتخاب رشته، کمک به پذیرش در دانشگاه های یا کالج های معتبر کانادا، و تکمیل و ارسال مدارک درخواست ویزا می باشد.

تیم ما با دانش و تجربه خود، می توانند به متقاضیان کمک کنند تا شانس بالاتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشته باشند. ما با بررسی دقیق شرایط متقاضی، برنامه های تحصیلی مناسب را به او پیشنهاد می دهیم و در تهیه مدارک درخواست ویزا نیز همراه شما هستیم.

اگر قصد دارید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید، می توانید با ما تماس بگیرید و از ارزیابی رایگان ما بهره مند شوید.

ارتباط با ما